Nie czekaj i zapisz się na kurs prawo jazdy kategorii B już dziś!
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z tobą w celu ustalenia szczegółów
Poniżej sprawdzisz czynności związane ze sprawdzeniem poszczególnych świateł w samochodzie. Omawiane czynności zostaną zaprezentowane na podstawie samochodu KIA RIO IV rocznik 2017
Aby sprawdzić światła, należy włączyć zapłon, czyli przekręcić kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji, tak, aby zapaliły się kontrolki. Pamiętaj, aby nie uruchamiać samochodu!
Światła pozycyjne, postojowe włączamy za pomocą lewej manetki, przekręcając włącznik się na niej znajdujący o dwie pozycje – w taki sposób jak na zdjęciach.
Na desce rozdzielczej powinna zapalić się zielona kontrolka.
Kolejno należy wysiąść z pojazdu i sprawdzić wszystkie światła z przodu i z tyłu. Konkretnie z przodu sprawdzamy dwie żarówki o barwie białej, a z tyłu cztery żarówki o barwie czerwonej. Jeżeli chodzi o światło pozycyjne tylne – jest ono podwójne.
Aby sprawdzić światła, należy włączyć zapłon, czyli przekręcić kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji, tak, aby zapaliły się kontrolki. Pamiętaj, aby nie uruchamiać samochodu!
Światła mijania należy włączyć na lewej manetce poprzez przekręcenie włącznika o trzy pozycje.
Na desce rozdzielczej zauważyć będzie można zieloną kontrolkę
Następnie należy wysiąść i sprawdzić, czy z przodu samochodu świecą się dwa białe światła.
Aby sprawdzić światła, należy włączyć zapłon, czyli przekręcić kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji, tak, aby zapaliły się kontrolki. Pamiętaj, aby nie uruchamiać samochodu!
Aby włączyć światła drogowe, należy wcześniej włączyć światła mijania i kolejno przesunąć od siebie lewą manetkę w kierunku deski rozdzielczej. Manetka wróci samoczynnie. Jeżeli chodzi o wyłączenie świateł drogowych, wystarczy przyciągnąć do kierownicy lewą manetkę.
Na desce rozdzielczej będzie można zauważyć niebieską kontrolkę.
Kolejno należy wysiąść z samochodu i sprawdzić, czy z przodu będą świecić dwa białe światła drogowe. Są to dokładnie te same żarówki co mijania, lecz charakteryzują się jaśniejszym i mocniejszym światłem.
Aby włączyć światła STOP, należy włączyć zapłon, czyli przekręcić kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji, tak, aby zapaliły się kontrolki. Pamiętaj, aby nie uruchamiać samochodu!
Przy sprawdzaniu świateł STOP, warto wiedzieć, że należy poprosić egzaminatora o pomoc. Można poprosić egzaminatora o naciśnięcie pedału hamulca roboczego, a kolejno samemu sprawdzić, czy światła STOP świecą. Możemy również zrobić odwrotnie, czyli poprosić egzaminatora o sprawdzenie, czy światła STOP świecą po naciśnięciu przez nas hamulca roboczego. Czasami, zdarzało się, że egzaminator przed sprawdzeniem świateł może poprosić o pokazanie mu, gdzie znajdują się światła, na które ma patrzeć. Przy prośbach, warto zachować odpowiednio i pamiętać o zwrotach grzecznościowych.
Aby włączyć światła cofania, należy włączyć zapłon, czyli przekręcić kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji. Pamiętaj, aby nie uruchamiać samochodu! Następnie należy wcisnąć pedał sprzęgła i włączyć bieg wsteczny.
Z tyłu samochodu zaobserwować będzie można dwa świecące się białe światła.
Warto zapamiętać, że niektóre rodzaje pojazdów mogą wymagać uruchomienia silnika, aby zapaliły się światła cofania. Jeżeli okaże się, że na egzaminie będziemy mieli styczność z takim pojazdem, należy zwrócić się do egzaminatora z prośbą o pomoc w sprawdzeniu danych świateł.
Aby sprawdzić światła, należy włączyć zapłon, czyli przekręcić kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji. Pamiętaj, aby nie uruchamiać samochodu!
Najważniejsze, aby nie włączać świateł awaryjnych, tylko kolejno włączyć kierunkowskazy z jednej strony, a następnie z drugiej za pomocą manetki. Nie ma natomiast reguły, od której strony powinniśmy rozpocząć.
Jeżeli chcemy sprawdzić lewy kierunkowskaz, należy przesunąć manetkę do dołu, a następnie wyjść z pojazdu i sprawdzić trzy żarówki znajdujące się z lewej strony.
Jeżeli chcemy sprawdzić prawy kierunkowskaz, należy przesunąć manetkę do góry. Kolejno należy wyjść z pojazdu i sprawdzić trzy żarówki znajdujące się z prawej strony pojazdu.
Światła awaryjne można włączyć za pomocą przycisku z trójkątnym oznaczeniem, który znajduje się pod radiem/nawigacją.
Kolejno należy wyjść z pojazdu i sprawdzić dwie żarówki z przodu, jak i z tyłu.
Należy pamiętać, aby sprawdzić również żarówki znajdujące się z boku samochodu (przed przednimi drzwiami). Łącznie przy sprawdzeniu świateł awaryjnych, musimy sprawdzić 6 żarówek.
Aby sprawdzić światła przeciwmgłowe tylne, należy włączyć zapłon, czyli przekręcić kluczyk w stacyjce do drugiej pozycji. Pamiętaj, aby nie uruchamiać samochodu!
Jeżeli chcemy włączyć światła przeciwmgłowe tylne, należy uprzednio włączyć światła mijania, kolejno przesunąć przesuwany przełącznik w dół. Przełącznik znajduje się na lewej manetce. Warto wiedzieć, że włącznik samoczynnie wróci do pozycji pierwotnej. Światła przeciwmgłowe tylne wyłącza się w ten sam sposób.
Kolejno należy wysiąść z samochodu i sprawdzić, czy z tyłu świecą (mocno) dwa czerwone światła.
Poniżej sprawdzisz czynności związane ze sprawdzeniem poszczególnych płynów eksploatacyjnych, jak i sygnału dźwiękowego w samochodzie. Omawiane czynności zostaną zaprezentowane na podstawie samochodu KIA RIO IV rocznik 2017
Najpierw należy otworzyć pokrywę silnika. Dokonujemy tego, pociągając dźwignię znajdującą się wewnątrz kabiny, dokładnie z lewej strony kolumny kierowniczej.
Pokrywę silnika otwieramy poprzez przesunięcie zamka, który znajduje się tuż pod pokrywą silnika. Zamek można zauważyć przez szparę, która powstała za sprawą lekko podniesionej pokrywy silnika.
Egzaminatorzy mają w zwyczaju trzymać pokrywę, lecz gdyby tak się nie stało, musimy wykorzystać podporę znajdującą się z lewej strony. Podporę podnosimy i wciskamy w odpowiednie miejsce w pokrywie silnika.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie stanu poziomu oleju, musimy wiedzieć gdzie znajduje się:
Warto wiedzieć, że olej należy sprawdzić minimum 15 minut po wyłączeniu silnika, bądź najlepiej przed uruchomieniem silnika. Idealnie jeżeli pojazd stoi na równej, poziomej nawierzchni.
Czynność sprawdzania:
Najpierw należy otworzyć pokrywę silnika. Dokonujemy tego, pociągając dźwignię znajdującą się wewnątrz kabiny, dokładnie z lewej strony kolumny kierowniczej.
Pokrywę silnika otwieramy poprzez przesunięcie zamka, który znajduje się tuż pod pokrywą silnika. Zamek można zauważyć przez szparę, która powstała za sprawą lekko podniesionej pokrywy silnika.
Egzaminatorzy mają w zwyczaju trzymać pokrywę, lecz gdyby tak się nie stało, musimy wykorzystać podporę znajdującą się z lewej strony. Podporę podnosimy i wciskamy w odpowiednie miejsce w pokrywie silnika.
Płyn chłodniczy należy sprawdzić w zbiorniku wyrównawczym, który umieszczony jest lekko z lewej strony, z przodu silnika. Znaczniki poziomu płynu są umieszczone na pojemniku od strony wewnętrznej. Wlew znajduje się lekko z prawej strony.
Poziom jest poprawny wtedy, kiedy mieści się w zakresie pomiędzy F-full, a L-low.
Najpierw należy otworzyć pokrywę silnika. Dokonujemy tego, pociągając dźwignię znajdującą się wewnątrz kabiny, dokładnie z lewej strony kolumny kierowniczej.
Pokrywę silnika otwieramy poprzez przesunięcie zamka, który znajduje się tuż pod pokrywą silnika. Zamek można zauważyć przez szparę, która powstała za sprawą lekko podniesionej pokrywy silnika.
Egzaminatorzy mają w zwyczaju trzymać pokrywę, lecz gdyby tak się nie stało, musimy wykorzystać podporę znajdującą się z lewej strony. Podporę podnosimy i wciskamy w odpowiednie miejsce w pokrywie silnika.
Poziom płynu znajdującego się w układzie hamulcowym należy sprawdzić w zbiorniku wyrównawczym. Miarki znajdują się po obydwu stronach zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu jest poprawny wtedy, kiedy mieści się w zakresie pomiędzy F-full, a L-low.
Najpierw należy otworzyć pokrywę silnika. Dokonujemy tego, pociągając dźwignię znajdującą się wewnątrz kabiny, dokładnie z lewej strony kolumny kierowniczej.
Pokrywę silnika otwieramy poprzez przesunięcie zamka, który znajduje się tuż pod pokrywą silnika. Zamek można zauważyć przez szparę, która powstała za sprawą lekko podniesionej pokrywy silnika.
Egzaminatorzy mają w zwyczaju trzymać pokrywę, lecz gdyby tak się nie stało, musimy wykorzystać podporę znajdującą się z lewej strony. Podporę podnosimy i wciskamy w odpowiednie miejsce w pokrywie silnika.
Jeżeli chcemy sprawdzić obecność płynu do spryskiwaczy, dokonujemy tego w zbiorniku, którego korek wlewu znajduje się po lewej stronie. Uzupełnienie płynu dokonuje się również w tym samym zbiorniku.
Obecność można sprawdzić, zaglądając do zbiornika poprzez otwór wlewu, uprzednio odchylając niebieską przykrywkę. Jeżeli płynu jest za mało, należy go dolać.
Inną metodą na sprawdzenie płynu jest uruchomienie spryskiwacza. Spryskiwacz uruchamia się prawą manetką, przesuwając ją w kierunku kierownicy.
Płyn do spryskiwaczy to jedyny, gdzie nie sprawdza się poziomu, tylko jego obecność.
Chcąc sprawdzić sygnał dźwiękowy, należy nacisnąć zdecydowanym, a zarówno krótkim ruchem przestrzeń na kierownicy, która zaznaczona jest za pomocą symboli trąbki. Sprawdzenie sygnału dźwiękowego można dokonać na wyłączonej stacyjce.
Zapisz się na kurs prawo jazdy kategorii B już dziś!
Zastanawiasz się jak się z nami skontaktować? Poniżej znajdziesz wszelkie potrzebne informacje.
ul. Naftowa 18
Pokaż na mapie
Telefony:
13 43 614 32
696 840 014
Godziny otwarcia biura:
poniedziałek- piątek: 7:00- 17:00
sobota: 7:00- 14:00
ul. 3 Maja 24A
Pokaż na mapie
Telefon:
600 968 873
Godziny otwarcia biura:
poniedziałek- piątek: 9:00- 16:00
ul. Daszyńskiego 17
Pokaż na mapie
Telefon:
664 912 980
Godziny otwarcia biura:
poniedziałek- piątek: 9:00- 16:00
e-mail: kontakt@duetosk.pl
facebook
Konto bankowe:
02 9158 0001 2001 0010 8588 0001
Bank Spółdzielczy w Błażowej
Copyrights 2017 – 2023 OSK DUET. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w telefonicznie lub mailowo, aby ustalić szczegóły Twojego uczestnictwa w kursie.